E-mail marketing is een bekende marketing vorm. Iedereen kent ze wel, de nieuwsbrieven. E-mail marketing is als het goed ingezet word een zeer krachtig hulpmiddel binnen jouw online marketing plan.

Als je een nieuwsbrief gaat opstellen moet je stilstaan bij een aantal punten:

Is een nieuwsbrief spam?

Ondernemers vertellen mij vaak dat ze niet aan e-mail marketing beginnen omdat ze bang zijn dat de ontvangers het als spam aanzien. Dus kiezen ze het zekere voor het onzekere door het niet te doen.

Zonde want als je het goed aanpakt kent jouw doelgroep jou al en ben je dus geen onbekende. En als je dus zorgt voor een correcte nieuwsbrief dan zul je zelden als spam aangezien worden.

mailchimp media conversiaE-mail marketing programma’s

en zijn veel e-mail marketing programma’s op de markt, betaalde maar ook gratis varianten. Zelf maak ik gebruik van Mailchimp, een gratis e-mail programma met alles erop wat je nodig hebt. Daarnaast raad ik voor grote bedrijven met een groot e-mailbestand Flexmail aan, Felxmail heeft net wat betere analyse mogelijkheden om de resultaten goed te kunnen analyseren en om jouw e-mail marketing campagne te optimaliseren.

Vragen over e-mail marketing?

Heb je na het lezen van deze pagina interesse gekregen om met e-mail marketing en nieuwsbrieven aan de slag te gaan? Neem vrijblijvend contact met mij op voor advies op maat.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *